Aquis begeleidt de verkoop van Nightingale aan RCA
Aquis begeleidt de verkoop van Nightingale World aan RCA .
RCA neemt een meerderheidsparticipatie in Nightingale, samen worden ze de koploper binnen de lifestyle-marcom in de Benelux.
Proficiat aan alle partijen!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Onafhankelijk communicatiebureau RCA heeft een meerderheidsparticipatie genomen in Nightingale, het toonaangevende lifestyle-agency, met vestigingen in Antwerpen en Amsterdam. Beide bureaus vonden elkaar in een gedeelde visie en verrijken elkaar met hun complementaire expertises. “De agencies blijven elk onder hun eigen vlag varen, maar versterken elkaar op alle fronten – van aanbod en klantenportefeuille tot operaties en locaties”, aldus Tom Van den Bergh, CEO van RCA.
Deze kersverse alliantie maakt van RCA en Nightingale de koploper binnen de lifestyle-marcom in de Benelux. Tom Van den Bergh: “We hebben een uitgesproken ambitie om samen met Nightingale verder te groeien, om onze expertises nog meer uit te bouwen. Dat is ook nodig om relevant te blijven in een sector die geen seconde stilstaat. Wij streven ernaar om onze brede basis aan marketing- en communicatiedisciplines verder te verfijnen en te versterken. Met Nightingale hebben we die gelijkgezinde en minstens even ambitieuze partner gevonden.”
Gedreven door innovatie en creativiteit past Nightingale niet in het klassieke pr-hokje. De afgelopen negen jaar experimenteerde het hybride bureau met tal van communicatieve concepten, van groots opgezette livestreams tot 3D-modeshows, om op een innoverende manier zijn stempel te kunnen drukken op pr en influencer- en contentmarketing in de Benelux.
Stijn Nachtergaele, oprichter van Nightingale: “Nightingale denkt al enkele jaren de strategie en creatieve concepten uit voor grote internationale merken. Maar we doen dat momenteel met een klein team. Om onze toekomst te verzekeren én groei te versnellen, willen wij vandaag een grote stap nemen, samen met een gevestigde waarde in de sector: RCA.”
“We voelen bij onze klanten ook een nood aan expertises zoals corporate communicatiestrategie, crisiscommunicatie en employer branding”, vult Mathias Heinrichs, partner bij Nightingale, aan. “RCA heeft binnen deze domeinen bewezen expertises uitgebouwd. En als full-service agency zorgen zij voor de nodige verbreding én versterking, waardoor we op elk vlak kunnen opschalen.”
RCA telt vandaag ruim 70 specialisten en heeft kantoren in Hasselt en Brussel. Nightingale werkt met een 15-tal mensen vanuit Antwerpen en Amsterdam. Bruno Leyssens, partner bij RCA en director Newsroom: “Beide agencies blijven apart bestaan en zullen ook vanuit hun thuisbasissen verder werken. We gaan wel actief de synergie tussen onze teams opzoeken en de complementariteit uitspelen, met het oog op een verdere groei van ons creatief netwerk in de Benelux.”
Over Nightingale – www.nightingale.world
Nightingale is een progressief marketing- en communicatiebureau dat innovatie, esthetiek en relevantie combineert in mode, food, automotive, design en tech. We zijn gespecialiseerd in strategische PR, content, exposure en branding in de Benelux, met kantoren in Antwerpen en Amsterdam.
Over RCA – www.rca.be
RCA is geen reclamebureau pur sang, maar wel een communicatiebureau waar agency en consultancy elkaar versterken. We zijn een onafhankelijk en creatief full-service communicatie-agency (met alle services die je van een full-service agency lag verwachten), met drie expertcenters: BrandStudio, Newsroom en Digital Hub. Dagelijks geven meer dan 70 specialisten het beste van zichzelf in Hasselt en Brussel.
April, 2022