Aquis werft aan – Senior Consultant Corporate Finance
Het bedrijf
AQUIS, met kantoren in Gent en Brugge, is een jong, succesvol en sterk groeiend corporate finance kantoor gespecialiseerd in bedrijfsovernames. Als onafhankelijk advieskantoor gaat de aandacht vooral naar de begeleiding (M&A)en adviesverstrekking bij overnames van KMO’s en van hun onderliggend bedrijfsvastgoed.
Aquis helpt enerzijds kandidaat-verkopers, maar begeleidt ook bedrijven die een overname wensen te realiseren. Door tal van mooie referenties en transacties staat AQUIS intussen gekend als een betrouwbare en discrete partner voor Belgische ondernemingen die begeleiding zoeken bij overnames, verkopen, waarderingen of financieringen.
Dankzij de mooie groei van de laatste jaren, zoekt AQUIS vandaag een Senior Consultant Corporate Finance.
Jouw functie
Als Senior Consultant Corporate Finance ondersteun je, in de meest brede zin van het woord, het management van AQUIS én de klanten bij heel wat interessante projecten (overnames, verkopen, waardebepalingen, financieringen, etc.).
Afhankelijk van jouw background en ervaring zullen jouw verantwoordelijkheden verder bepaald worden. Doel is om jou op korte termijn te laten ontwikkelen tot een vakman/vrouw die zelfstandig dossiers van A tot Z kan beheren. Dit betekent een boeiende rol waarbij je met heel wat facetten te maken krijgt:
• Marktanalyse en bespreking van investeringscriteria en strategische objectieven met klanten.
• Financiële analyse, waardebepaling, prijszetting van vennootschappen.
• Opmaak van een verkoop- of aankoopprofiel.
• Opmaak van de financiële plannen waarbij je rekening houdt met de fiscale, juridische en financiële implicaties.
• Opmaak van een infomemorandum of verkoopbrochure.
• Vendor due diligence & opmaak dataroom.
• Gerichte zoektocht en benadering van kandidaat kopers/verkopers.
• Coördinatie due diligence.
• Begeleiding in negotiatie intentieverklaring en contract.
• Ondersteuning bij (her)financiering, kredietbespreking, budgettering, kasplanning, opzetten rapporteringen, kostencalculatie etc.
• Support bij closing transactie.
Jouw profiel
• Master opleiding met minstens 3 tot 5 jaar relevante werkervaring (corporate finance, audit etc.)
• Gedreven en leergierig persoon met een passie voor Corporate Finance en Mergers & Acquisition.
• Een duidelijke interesse voor het ondernemerslandschap.
• Iemand die inhoudelijke diepgang weet te combineren met een vlotte en communicatieve persoonlijkheid. Je bouwt door je personal approach vlot een netwerk op, je wint snel vertrouwen, je durft je (zeker op termijn) te profileren en geregeld ben je op pad voor interessante meetings en netwerkactiviteiten.
• Je toont initiatief en je houdt ervan om binnen een klein team ownership op te nemen en mee te werken aan diverse opdrachten. Je benut alle kansen om jezelf te ontwikkelen.
• Je neemt dossiers in handen, je hebt oog voor detail en je hebt een vlotte pen.
• Goede talenkennis (Nederlands, Frans, Engels).
• En last but not least: een toffe persoonlijkheid met drive en humor met wie het leuk samenwerken is!
Aanbod
• Een boeiende en leerrijke job binnen een dynamisch, jong en modern bedrijf.
• Alle kansen om je te ontwikkelen en mee te groeien met de organisatie.
• Een cultuur van eerlijkheid en professionalisme waar deontologie en confidentialiteit hoog in het vaandel worden gedragen.
• Een aantrekkelijk salaris (in lijn met je background), een bedrijfswagen en extralegale voordelen.
Interesse: contacteer Sofie Strubbe van Martens & Brijs: sofie.strubbe@martensbrijs.be
of ga naar:
https://www.martensbrijs.be/va...